Ekonomi

Çin’in yeni enerji araçları Avrupa’da popülerlik kazanıyor

Hollandalı ekonomist Rico Luman, Çin’in yeni enerji araçlarının Avrupa’da artan popülaritesinin sadece fiyat avantajına değil aynı zamanda kalitenin artmasına da bağlı olduğunu söyledi.

LAHEY, 11 Kasım (Xinhua) — Hollandalı ekonomist Rico Luman, yakın zamanda Xinhua ile yaptığı bir röportajda, Çin’in yeni güçlü araçlarının Avrupa pazarındaki artan popülaritesinin yalnızca cazip fiyatlarla açıklanamayacağını, aynı zamanda fiyatlardaki artışla da açıklanamayacağını söyledi. Kaliteyi Çinli otomobil üreticilerinin kaydettiği büyük ilerleme sayesinde elde ettik. dedi ki.

ING Bank kıdemli segment ekonomisti Luman, Avrupa’daki yüzde 10’luk ithalat vergisine rağmen fiyat çekiciliğini koruyan Çin’in elektrikli otomobillerinin tüketiciler için ikna edici bir seçenek haline geldiğini kaydetti.

Luman, Çin’in yeni güçlü araçlarının çekiciliğinin sadece cazip fiyatlarından değil aynı zamanda BYD ve MG gibi markalarda görüldüğü gibi farklı modellere sahip olmasından da etkilendiğini vurguladı.

Çin otomobillerinin popülaritesinin sadece cazip fiyatlarıyla açıklanamayacağını belirten Luman, “Anketlerde Avrupalı ​​sürücülerin genel olarak bu otomobillerin kalitesine ilişkin olumlu yorumlarda bulunması da dikkat çekici” dedi ve Çin’in yeni güçlü araçlarının Çin’de öne çıktığını vurguladı. uygun maliyetli.

Luman, “Bu, kaliteyle ilgili kaygıların daha belirgin olduğu önceki yıllara kıyasla farklı bir durumu gösteriyor.” diyen Luman, bu durumun, Çinli şirketlerin yeni güçlü araç pazarına ilk girenler olması ve büyük başarı elde etmesiyle açıklanabileceğini sözlerine ekledi. ürünlerini geliştirme konusunda ilerleme kaydetti.

Dünyanın önde gelen otomobil üreticilerinden Stellantis ile Çin’in yeni enerjili araç öncüsü Leapmotor arasında geçtiğimiz günlerde işbirliği anlaşması imzalandığını hatırlatan Luman, bu anlaşmanın her iki tarafa da fayda sağlayacağını söyledi. Uzman, Stellantis’in Çin’deki temsilinin şu anda düşük olduğunu, Leapmotor’un ise Avrupa ve ABD’de çok az görünürlüğe sahip olduğunu belirtti.

Luman, Xinhua’ya yaptığı açıklamada, bu anlaşma kapsamında Stellantis’in orta sınıfın artmasıyla birlikte dünyanın en büyük otomobil ve yeni enerjili araç pazarı olan ve büyüme potansiyeli bol olan Çin’e hızlı bir şekilde girebileceğini belirtti. Uzman, ortakların birbirlerinin satış ağlarından da faydalanmayı hedefleyebileceklerini kaydetti.

Ekonomist, pil tedarikinde Çin’e olan bağımlılığın büyük olmaya devam etmesi nedeniyle Stellantis’in Çin tedarik zincirlerine ve ekosistemine daha kolay giriş potansiyelini de değerlendirmiş olabileceğini belirtti.

Luman, 50 aktif yeni güçlü araç markasının bulunduğu Çin’de, pazar olgunlaştıkça bu markaların tamamının hayatta kalamayacağını, dolayısıyla arz tarafında bir konsolidasyonun kaçınılmaz olduğunu belirtti. Uzman, Leapmotor için güçlü bir uluslararası ortağa bağlı olmanın avantajının bulunduğunu söyledi. Luman, Alman otomobil üreticisi Volkswagen Group (VW) ile Çinli elektrikli otomobil girişimi Xpeng arasında yakın zamanda yapılan anlaşmanın da buna benzer olduğunu savundu.

Uzman, “Volkswagen, Çin’de zaten önemli bir pazar payına sahip olmasına rağmen yeni enerjili araçlarda ilerleme kaydetmeye çalışıyor” ve Xpeng’in iddialı bir üretici olduğunu kaydetti.

Temmuz ayında Volkswagen, Xpeng’in yüzde 4,99 hissesini satın almak ve Çin pazarı için ortaklaşa iki yeni güçlü araç modeli geliştirmek üzere bir anlaşma yaptı.

Luman, “Elektrikli otomobillere geçiş, küresel otomobil pazarını stratejik olarak sarsıyor. Bu tarihi dönüşüm, fırsatlar yaratırken aynı zamanda köklü şirketlerin pazar konumlarını da yeniden şekillendirecek.”

“Çin, gelişmişlik açısından Avrupa ve ABD’nin önünde, lider bir elektrikli araç pazarı. Ülkenin aynı zamanda dünyanın en büyük pazarı olduğu göz önüne alındığında, küresel üreticiler bundan yararlanma fırsatını kaçırmayı göze alamayacaklarını biliyorlar.” uzman dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu