Ekonomi

İtalya-Çin ilişkilerinde “Kemer ve Yol Girişimi” açmazı

İtalya, 2019 yılında dahil olduğu “Kuşak ve Yol Girişimi”nden ayrılmayı tartışırken, Başbakan Yardımcısı ve Dışişleri Bakanı Antonio Tajani, 3-5 Eylül’de Pekin’e yaptığı ziyaret öncesinde ve sırasında verdiği mesajlarla dikkat çekti. . Ziyaret öncesinde Tajani, “İtalya’nın İpek Yolu Girişimi’nden (Kemer ve Yol) beklediğini alamadığını” belirterek, Pekin’de “Güçlenen işbirliğimiz için yeni bir dönem başlıyor” açıklamasını yaptı.

Çin Dışişleri Bakanı Wang Yi, Tajani ile yaptığı görüşmede, iki ülkenin birbirine ihracatının arttığına dikkat çekerek, bu sonuçları doğuran “kapsamlı stratejik ortaklığa” bağlı kalınması gerektiğini vurguladı.

İç siyasi krizler nedeniyle ortalama hükümet ömrünün yaklaşık 1,1 yıl olduğu İtalya’da, sık sık hükümet değişikliğinin ülkenin dış politikasına ve dış ticaretine de yansımaları oluyor. Bu durumun son yıllardaki en açık örneği İtalya-Çin ilişkilerinde yaşandı.

İtalya’da 2018 seçimlerini kazanan düzen karşıtı 5 Yıldız Hareketi (M5S) ile ikinci sırayı alan aşırı sağ Lig Partisi’nin teknokrat Giuseppe Conte başbakanlığında kurduğu 1. Conte hükümeti o dönemde ülkeye daha fazla yatırım ve katılım çekmenin yollarını arıyordu. giriş.

Bu kapsamda dönemin Başbakanı Conte, 21 Mart 2019 tarihinde Roma’da Çin Devlet Başkanı Xi Jinping ile İtalya’nın “Yeni Girişim” olarak da bilinen “Kuşak ve Yol Girişimi”ne katılımına ilişkin bir mutabakat zaptı ve bazı ekonomik işbirliği anlaşmaları imzaladı. İpek yolu”. Bu imzalarla İtalya, Çin’in bugüne kadarki en büyük küresel altyapı girişimi olan “Kuşak ve Yol”a katılan tek G7 üyesi ülke oldu.

1. Conte hükümeti bu adımla büyük yatırımları Avrupa dışındaki ülkeye çekmeyi ve İtalyan ihracatının büyük Çin pazarına erişimini artırarak iki ülke arasındaki ticari çıkarları dengelemeyi amaçladı.

İtalya’nın bu girişime katılımı Batılı müttefiklerinin yanı sıra ülke içinde kendilerini geleneksel olarak Avrupalı ​​ve Atlantikçi olarak konumlandıran kişiler tarafından da eleştirildi.

Matteo Salvini liderliğindeki Lig Partisi’nin Ağustos 2019’da 1. Conte hükümetini devirmesinin ardından Giuseppe Conte, bu kez daha önce M5S’yi eleştiren Demokrat Parti’nin (PD) oluşturduğu koalisyonun başına geçerek yeni hükümeti kurdu. Kuşak ve Yol Girişimi”.

2. Conte hükümeti, Çin ve “Kemer ve Yol” ile ilişkilere 1. Conte hükümetine göre daha az ilgi gösterdi.

2. Conte hükümetinin Şubat 2021’de koalisyondaki çatlak nedeniyle dağılmasının ardından, olağanüstü dönemde aktif çabalar ve hızlı ekonomik toparlanma için teknokrat olan eski Avrupa Merkez Bankası Başkanı Mario Draghi liderliğinde kapsamlı bir koalisyon hükümeti kuruldu. Ülkede Kovid-19 salgınının neden olduğu durum.

Avrupa-Atlantikçi tavrıyla dikkat çeken Draghi hükümeti ABD’ye daha yakın bir tutum benimserken, Çin ile iletişim önceki Conte hükümetlerine göre ciddi oranda azaldı. Ayrıca aynı dönemde Draghi hükümeti Çinli şirket Huawei’nin İtalya’daki 5G ağlarını genişletmesine izin vermedi.

25 Eylül 2022 genel seçimleri öncesi seçim kampanyası sırasında Çin ile imzalanan “Kuşak ve Yol Girişimi”ne ilişkin anlaşmayı “hata” olarak nitelendiren İtalya’nın Kardeşleri (FdI) Partisi lideri Giorgia Meloni, Başbakan olduktan sonra “Atlantikçi” bir parti. Ukrayna Savaşı bağlamında verdiği mesajlarla çizgiyi takip edeceğinin sinyalini verdi. Meloni, Pekin’le bağlantılar bağlamında Mayıs ayında “Kuşak ve Yol”un “tartışmaya açık bir konu olduğunu ve karar vermenin zamanı olduğunu” söylemişti. İfadelerini kullandı.

İtalya “Kemer ve Yol”dan çıkış yolu arıyor

Meloni, ağustos ayında yaptığı açıklamada, “İpek Yolu konusunu parlamentoda görüşmemiz gerekecek, ardından bu konuyu Çin hükümetiyle barış içinde ve dostane bir şekilde konuşacağız. İlişkilerin güçlü kalacağına inanıyorum.” söz konusu.

Son olarak Başbakan Yardımcısı ve Dışişleri Bakanı Antonio Tajani, 2 Eylül’deki Çin ziyareti öncesinde yaptığı açıklamada, İpek Yolu olarak bilinen girişimin İtalya’ya beklediği sonuçları getirmediğini, ekonomik kalkınmayı istediklerini kaydetti. Çin ile işbirliği ve üst düzey bağlantılar.

İtalyan hükümetinin üst düzey isimleri “Kuşak ve Yol Girişimi” konusunda temkinli açıklamalar yaparken, karar mercii olarak İtalyan Parlamentosu’nu işaret ediyor.

Rakamlar İtalya’nın “Kuşak ve Yol”da aradığını bulamadığını gösteriyor

Uluslararası Siyasi Çalışmalar Enstitüsü’nün (ISPI) temmuz ayında yayınladığı makaleye göre, İtalya’nın “Kuşak ve Yol Girişimi”ne dahil olduğu 2019 yılında 14,5 milyar euro olan ticaret hacmi ılımlı bir artış kaydederek 18,5 milyar euroya ulaştı. Buna rağmen Çin’in İtalya’ya ihracatı aynı dönemde 33,5 milyar avrodan 50,9 milyar avroya ulaştı.

Yazıda, 2019 yılında “Kuşak ve Yol Girişimi” için mutabakat zaptı imzalandığında, iki ülke arasındaki ticari ilişkileri dengeleme hedefinin, aradan geçen 4 yıldan sonra “amaçlanan sonucu vermediği” belirtildi. .

Ayrıca İtalyan basınında yer alan haber ve yorumlara göre Çin’den İtalya’ya son 10 yılda 16 milyar euro yatırım yapılırken aynı dönemde İngiltere’ye 51,9 milyar euro yatırım yapıldı ve bu rakam listeye dahil değil. “Kuşak ve Yol Girişimi” ve Almanya’da 51,9 milyar avro. 24,8 milyar euroluk yatırım yapıldığına dikkat çekildi.

İtalya ve Çin’in 2019 yılında 5 yıllığına imzaladığı “Kuşak ve Yol Girişimi”, taraflardan birinin önceden geri çekildiğini bildirmemesi halinde 2024 yılında yenilenecek.

İtalyan hükümetinin bu konuyu aralık ayında parlamento gündemine taşıması ve “Kuşak ve Yol”da kalıp kalmayacağına karar vermesi bekleniyor.

basyayla-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu