JetBlue, gelirlerdeki düşüş nedeniyle maliyet kesintilerinin sinyalini veriyor
İlk çeyrekte azalan gelir ve artan harcama kesintilerinin ardından JetBlue Airways, havayolunun dalgalı seyahat talebiyle karşı karşıya kalması nedeniyle aktif olarak ek maliyet indirimlerini değerlendiriyor. Şirketin hisseleri piyasa öncesi işlemlerde %1,5 düştü.
New York merkezli havayolu, ABD federal yargıcının yakın zamanda Spirit Airlines’ın (NYSE:SAVE) 3,8 milyar dolarlık satın alma planını durdurmasının ardından stratejisini yeniden değerlendiriyor. JetBlue ve Spirit Airlines’ın hakimin kararına itiraz etme kararına rağmen, satın almanın uygulanabilirliği, Spirit’in mali durumuyla ilgili artan endişeler nedeniyle analistler tarafından sorgulanıyor. Ancak JetBlue, fayda beyanında birleşmeye ilişkin bir güncelleme sunmadı.
Havayolları şu anda seyahat düzenlerindeki öngörülemeyen değişikliklere uyum sağlamak için programlarını ayarlıyor ve yoğun olmayan dönemlerde talebin azalması, iç pazardaki aşırı kapasite nedeniyle fiyatlandırma kaldıracının azalmasına neden oluyor. Southwest Airlines (NYSE:LUV) geçen hafta bu eğilime, yolcu sayısının tarihsel olarak düşük olduğu günlerde uçuşları azaltarak yanıt verdi.
JetBlue, düşük performans gösteren rotaları premium eğlence seyahatine olan talebin daha yüksek olduğu pazarlara yeniden tahsis etmeyi planlıyor. JetBlue’nun yeni CEO’su Joanna Geraghty, seyahatin yoğun olduğu zamanlarda talebin güçlü kaldığını ancak havayolunun değişen talebi yansıtacak şekilde kapasitesini uyarladığını söyledi.
Havayolu ayrıca Pratt ve Whitney’in birçok uçağına takılan Dişli Turbofan motorlarla ilgili teknik zorluklarla da karşı karşıya. Şu anda JetBlue’nun yedi uçağı motor sorunları nedeniyle yerde duruyor ve bu sayının 2024 sonuna kadar 13’ten 15’e çıkabileceği tahmin ediliyor.
JetBlue, ilk çeyrekte gelirlerinde %9 ila %5 aralığında bir düşüş beklerken, tüm yıl gelirinin bir önceki yılla aynı seviyede olmasını bekliyor. Akaryakıt dışı maliyetlerin Mart çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre %11’e kadar artması, yıl boyunca ise orta-yüksek tek haneli oranlarda artması bekleniyor.
JetBlue, finansal durumu yönetmek amacıyla yaklaşık 2,5 milyar dolarlık planladığı uçak sermaye harcamalarını 2028 veya sonrasına erteleme kararı aldı. Havayolu aynı zamanda maliyet azaltımına yönelik diğer potansiyel alanları da inceliyor.
LSEG tarafından yapılan bir ankete göre JetBlue dördüncü çeyrekte hisse başına 19 sent zarar bildirdi; Bu rakam, analistlerin öngördüğü hisse başına 28 sentlik kayıptan daha olumlu.
InvestingPro İçgörüleri
JetBlue Airways (NASDAQ:JBLU) dalgalanan seyahat talepleri ve teknik zorluklarla uğraşırken, InvestingPro’dan gelen gerçek zamanlı veriler şirketin mali durumu hakkında daha net bir resim sunuyor. 1,83 milyar dolarlık piyasa değeri ve yatırımcıların karlılık konusundaki endişelerini yansıtan negatif F/K oranıyla JetBlue’nun mali ölçümleri yatırımcıların izlemesi açısından kritik öneme sahip. Şirketin Fiyat/Defter oranı, 2023’ün 3. çeyreğinin son on iki ayı itibarıyla 0,54 gibi düşük bir seviyede bulunuyor; bu da hisse senedinin varlıklarına göre düşük değerde olduğunun göstergesi olabilir.
InvestingPro İpuçları, JetBlue’nun önemli bir borç yüküyle çalıştığını ve şirketin mali durumunu değerlendirmek için çok önemli bir bilgi olan faiz ödemelerini yapmakta zorlanabileceğini ortaya koyuyor. Ancak 7 analistin önümüzdeki döneme ilişkin kazanç tahminlerini revize ederek havayolunun performansına ilişkin potansiyel olarak iyimser bir görünüm sağlaması dikkat çekiyor. Ayrıca havayolunun hisse senedi fiyat hareketleri oldukça değişken ve bu da kısa vadeli fırsatlar arayan bazı yatırımcıların ilgisini çekebilir.
Özel Yeni Yıl indirimi sayesinde aboneler, JetBlue’nun mali sağlığını daha iyi değerlendirmek için ek InvestingPro İpuçlarına erişebilir. 2 yıllık InvestingPro+ aboneliğinde ek %10 indirim için “SFY24” veya 1 yıllık abonelikte ek %10 indirim karşılığında “SFY241Kupon kodunu kullanın ” InvestingPro’da yatırımcıların JetBlue hisseleri hakkında daha bilinçli kararlar almasına yardımcı olabilecek 13 ipucu daha var.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.